Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Mikaela Billström - 22 oktober 2009 21:59


Tjingelingen!


idag på praktiken kom en brukare till oss när vi satt i personal rummet för eftermiddags fika och sa att han hade sätt några killar som gick igenom deras jackor i kapprummet. En av personalen sprang dit och mycket viktigt stog det två killar i 15 års åldern och rensade brukarnas jackfickor. När dom såg Maria från personlen så sprang dom och Maria sprang efter men efter ett tag gav hon upp och kom tillbaka och bad oss ringa polisen. Polisen var på plats på ca: 5 min.

Dom tog det hela väldigt allvarligt och efter att ha fått all information åkte dom iväg och hämtade polishundar.

Efter en timme ungefär kom polisen tillbaka med några saker som kom ifrån brukarns jackor, dom hade alltså fått tag i killarna. Helt sjukt, trodde aldrig att polisen skulle lägga ner någon tid i det här men dom tog det verkligen på största allvar.


Hur kan man ge sig på dom svagaste?Hur kan man sova om nätterna efter att ha gjort något sånt?


Jag känner mig lite seg och trött nästan hela tiden. Har väldigt ont i magen till och från..Tänkte gå hem från praktiken idag men jag härdade ut. Hoppas allt är bättre imorgon för då är Micke ledig och vi ska storhandla och göra om i våran hall. Var inte längesedan vi gjorde om där men det känns inte riktigt rätt.. Ska på butik Annelie (som jag har blivet lite beroende av efter att Sari har lurat dit mig) och shopa lite.



lyan   


En annan sak som är skit kul är att jag upptäckte i morse att min silicon lim flaska som jag använder till håret hade spruckit och det var lim i botten av min Louis vitton väska.. Jävla skit, VARFÖR, VARFÖR just den väskan?

Hur klantig får man bli egentligen..Hu




r ska jag få bort det, det är ju den stora frågan..Man kanske kan lämna in den någonstans?




Fick tillbaka lite pengar fårn Agria idag också. Trodde inte jag skulle få tillbaka så mycket pengar som jag fick men vi har ju en hög försäkring så det stämmer nog. Fick tillbaka ca 6000kr och då har jag inte skickat in alla kvitton än.


Helenes lillebror är rörelsehindrad och jag ska börja vika som personlig assistent hos honom. Skulle följa med dom ut på avenyn imorgon och kolla på Kristet men jag får se hur jag känner mig. Skulle vara kul att gå och även få träffa Micke (som han heter)och lära känna han lite bättre. Den som lever få se..


Nu ska jag hoppa in i duschen och göra en inpackning. Helene tipsade om ett nytt shampoo som jag ska testa också.

Har även köpt en ny lotion som luktar hur gott som helst som jag ska testa.



bröllop   

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards