Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Mikaela Billström - 15 januari 2010 21:34

.. Fredag idag men det känns som det är Tisdag typ. Jobbade längre än vad jag hade tänkt idag så jag och Micke hann inte göra det vi skulle men det spelar ingen roll.

Har lite svårt att slappna av och bara ta det lugnt ikväll eftersom att jag ska upp väldigt tidigt imorgon för att åter igen jobba. 


Emelie och Carro tänkte komma hit ikväll men vi bestämde att vi skulle träffas på Söndag istället för att kolla på någon film eller nått. Jag skulle inte vara nått roligt sällskap i dag då jag är grymt trött och sedan måste jag lägga mig runt 23:00. 


Just nu ligger jag och Micke i soffan och tittar på Lets dance. Yes, i konw.. Vi är super tråkiga.. Men det är ganska skönt också. Micke gjorde en super god middag som vi nyss har ätit så jag är propp mätt men lite glass går nog ändå ner. Tycker jag är värd lite glass nu när jag har jobbat så mycket.


  



Buy the way, jag fick föresten avslag från a-kassan vilket betyder att jag inte får någon inkomst i Januari månad. Men det känns inte som att jag är speciellt överaskad direkt..

A-kassans policy är väl att kunna förhala, krångla och hitta på nya regler som säger att " Eftersom du inte är 25år så gäller dom här och dom här reglerna vilket betyder att du inte är berättigad några pengar". Dom kunde inte svara på varför jag ska vara med i a-kassan nu när man tydligen måste vara över 25 för att få stämpla. Då säger käringen " Ja, det är ju någonting som man får fråga sig själv om".. Det konstiga är ju att en handläggare som jag har namnet på har lovat mig att jag är berättigad a-kassa så jag ska ringa upp han på måndag och be om en förklaring.


Eh, whatever, jag klarar mig utan pengar i Januari månad men jag blir bara så förbannad när man har betalat in till a-kassan i snart fem år och har väldigt många dagar hos dom sedan får jag inte ens stämpla för en månad, En stackars månad.. Egentligen borde man lägga undan dom där 400kronorna i månaden som man betalar in i medlemsavgift till a-kassan på ett spar konto så har man ett sparande där om det skulle hända något. Då slipper man ju prata med dessa idioter till handläggare..



Nu ska jag lämna detta tråkiga ämne och göra en liten spa behandling här hemma.

Micke får agera assistent, det är han absolut bäst på.  


Hoppas att ni får en underbar helg.


xo 






Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards