Alla inlägg under februari 2012

Av Mikaela Billström - 4 februari 2012 20:32


Hej mina fina!


Idag var jag och gubben på Dollarstore för allra första gången. Herregud, jag som inte alls var intresserad utav att åka dit shopade som en galning. Köpte mängder med duschkräm, tandkräm, tvättmedel, ljus, deo et.c Köpte även nya gardiner som jag vart väldigt nöjd med. Två vita hissgardiner till köket och vanliga gardiner till matrummet. Köpte även en jätte snygg tavla, jag ska vissa er imorgon. Inte trodde jag att man kunde fynda såna grejer där?Dom hade ju en massa fina saker så det är garanterat inte sista gången som vi åker dit.Det är ju dessutom väldigt billigt :)




Just nu ligger jag och ballen (Charls smeknamn)på en filt vid brasan medans Micke står i köket och lagar middag. Vi ska äta trerätters idag och jag är så himla hungrig. Har knappt ätit någonting idag förutom en chockladboll som jag stal när vi besökte Mickes jobb. Jag har melodifestivalen på i bakgrunden, som den nörd jag är så kan jag ju inte missa det. Jag tycker det är lite roligt att Gina är programledare detta år. Ni som inte vet så är hon ju ifrån Nacksta, hon hade även webbshowen Ana Gina show. Skön tjej det där..





 





Detta står på kvällsmenyn  


Förrätt- Skagenröra med toast 

Varmrätt- Oxfilé pasta med vitt vin

Efterrätt- Chockladdoppade hallon och jordgubbar









Nu blir det Lördags mys på högnivå. På Måndag börjar jag att träna men det är lååångt dit ;)


Xx/M



 




















Av Mikaela Billström - 3 februari 2012 21:05


Hej mina fina!


Micke står i köket och lagar mat. Jag har tänt en brasa och en massa ljus och ligger i soffan och njuter av denna Fredag kväll. Vi ska strax titta på Jersey shore, jag har nog hjärntvättat Micke lite där. Han tycker faktiskt att det är bra nu. Kan ni fatta?Den värsta trasch tvn som någonsin har gjorts tycker Micke är bra. Haha..Vad har jag gjort med denna man?


Nu ska vi äta så jag avslutar nu. Vem vet, vi kanske hörs lite senare.


Ha en underbar Fredags kväll.


Xx







 

Av Mikaela Billström - 3 februari 2012 20:38





 


Ni har väl inte missat programmet "Mot alla odds" som sänds i svt? Det handlar om 10 personer med olika funktionshinder som ska ta sig från Vicktoriafallen i Zambia till skelletkusten i Namibia. En resa som innebär en vandring på 150 mil..




Många har kallat detta program för en Freak show och att programet är till för att fylla "funktionshinderkvoten". Folk menar att vi inte ska ha en program där vi hänger ut denna grupp av människor. Dom tycker att dom te.x bordevara med i Robinson istället eftersom dom inte ska ses som annorlunda än vad du och jag är. För mig så låter detta som ren och skär BULLSHIT!




Klart att människor med funktionshinder ska få medverka i Robinson och bigbrother men detta program är ju till för dessa människor just för att dom har denna bakgrund. Alla program har ju sin grej, Bonde söker fru - Ska vi verkligen hänga ut dessa bönder?Ensam mamma söker - Dessa övergivna mammor..Hur ska dom klara sig?Kniven mot stupen- Resturangägare som kanske inte borde vara just resturangägare.


Förstå ni min poäng?





Dom här människorna får verkligen göra en enormt häftig grej som kanske medför att deras självförtroende stärks och att dom får känslan av att "Wow, Vi klarade detta ". Dessa människor har haft många hinder genom sina liv så varför ska man ta ifrån dom en sån här chans?




När vi lyftar fram dessa människor enbart för deras hinder så är det ju ett stort problem men kan dom utvecklas och uppmanas genom att vara denna tighta grupp på 10 personer som kämpar tillsammans  för att nå ett fantastiskt mål så kan det aldrig bli fel.


Så typiskt oss människor. Varför måste vi alltid se det negativa före det positiva?


Av Mikaela Billström - 2 februari 2012 18:33




Kolla vad snygg Efva Attling var i sin kavaj på Elle galan.. Jag tycker att Efva klär sig sjukt bra och hon har en sån utstrålning. Denna kavaj är ifrån Malene Birger och jag tycker att den är sjukt schnyygg!





 

Av Mikaela Billström - 2 februari 2012 18:02


 


Kanske är jag väldigt sen i utvecklingen nu men jag har upptäckt att Thomas sabo´s smycken är sjukt vackra och annorlunda. Jag köpte ett sabo armband till min syster i julklapp och jag blev så himla sugen på att köpa ett till mig själv också. Det är en väldigt bra idé att sälja små hängsmycken som man sedan hänger fast på ett armband/halsband. Kul att man kan variera vad man vill ha till vardags eller fest.




Dom här smyckerna måste jag köpa ..







 


         

Av Mikaela Billström - 1 februari 2012 13:40



Remember that happiness is a way of travel, not a destination.








 





Av Mikaela Billström - 1 februari 2012 13:26






Inte världensbästa bild på mig och Erika men jag bjuder på den. Denna är tagen i Fredags:)

Min jobbarkompis och vännina :)Tycker grymt mycket om denna tjej..





   


Jag precis innan jag ska hoppa in i taxin..Erikas martina drinkar var inte att leka med..

Av Mikaela Billström - 1 februari 2012 13:03


Hej mina fina!


Jag vet att det ha gått några dagar nu sen sist men jag har haft fullt upp..I går så var vi på hockey, Timrå möte Frölunda i eon arena och det gick väl så där kan man säga. Sista perioden var jag helt inne i hur tanten bredvid mig kunde ha så långt och rakt hår. Det var märkligt, det såg ut som om hon hade extensions.. Men jag har svårt att tro att en dam på 80 år använder just extensions..Och den blonda färgen?var den äkta?var hon egentligen gråhårig?..Jaja Shit the same..tillbaka till hockeyn. Timrå förlorade såklart. 

Tror matchen slutade 0-3. Företaget som pappa jobbade på har en loge så vi fick schysta platser iallafall. Hade förmodligen avlidit om jag hade behövt se spektaklet från en vanlig sketen sittplats..;)




I dag är jag ledig så jag kommer bara att ligga och slappa i soffan och titta på lama såpa avsnitt till 16:00 .

Då måste jag börja städa så att det se ut som om jag har varit i farten hela dagen...


Som Majvor sa -


" Man får inte vara dum - Då blir man chef"..





 


Jag på matchen igår..



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards