Alla inlägg under december 2009

Av Mikaela Billström - 9 december 2009 15:03


Jaah, Urscha.. I morse när jag vaknade var jag febrig och dålig..Sedan som pricken över i:et så fick jag magsmärtor som säkert tyder på att mensen är på ingång. Jag hatar att få mens eller rättare sagt, Jag hatar att få mens värk..

Jag kan inte göra någonting utan ligger bara i magsmärtor och kramper och svettas. Måste ta starka smärtstillande för att överhuvudtaget kunna gå upp ur sängen.. Buhuu..


Min mage kurar, hon vill ha mat nu. Men jag orkar inte göra i ordning någonting. Micke jobbar och kommer inte hem förnst sju i kväll så jag har ingen att ropa på heller. Skulle behöva nån nu som pussar på mig och någon som sitter på sängkanten och berättar hur synd det är om mig idag. Fast jag har ju Chanel och Charls hos mig i sängen och dom uppmuntra mig lite i alla fall..



Av Mikaela Billström - 8 december 2009 20:44


Är det inbillning eller har jag fått små äckliga prickar som kliar?

Har jag fått vattkoppar så vet jag vem  jag ska mörda, känn dig träffad Sara   


Vi får hålla tummarna.. Urscha.


..

Av Mikaela Billström - 8 december 2009 15:21

  

Av Mikaela Billström - 8 december 2009 15:01


Tjingeling!


Sitter just nu och tittar på Paradise hotel, missade halva avsnittet igår så har lite att ta igen. En kompis till mig sökte även in till Paradise och hon fick komma in på casting som ca 100 st som söker får göra. Men hon kom inte med, det hade verkligen varit grymt om hon hade kommit med för hon är så mycket snyggare och roligare än dom som är med just nu. En stor anledning för att jag började titta på paradise hotel var att jag tyckte det var schyst när det var fina tjejer med. Alltså inte för att jag är attraherad på något sätt av tjejer men jag tycker det är kul att sitta och titta på deras kläder, frisyrer, still mm. Ärligt talat så är jag lite besviken utav utvalet av tjejer denna säsong. Det bruka ju vara med värsta pumorna, men vet vet det kanske kommer det med..


Idag vaknade jag upp runt 12:00 sedan åkte jag inte till freesks för att luncha med Micke. Om en liten stund ska jag och hundarna gå hem till farmor och reda ut lite saker med henne. Har inte pratat med henne på två månader pga av ett uppslitande bråk vi hade, eller rättare sagt, HON hade. Jag fick inte söga någonting utan hon valde att lägga på när vi pratade i telefonen. Efter det så hörde varken jag eller hon av sig till varandra och så har det varit dom senaste två månaderna men i söndags ringde hon. Hon hade en ur dum ursäkt om att hon hade fått någon slags anfall och att det var därför hon hade lagt på luren. Ett konstigt anfall som ligger i två månader?..Men jag ger henne en chans, börjar hon ta upp en massa skit igen så går jag därifrån. Hon är ju ändå min farmor och jag älskar ju henne även fast vi inte har dragit jämnt den sista tiden..




Pratade med Anna från bemaningen idag och hon ville att jag skulle börja jobba igen..Så jag börjar vika lite nu igen innan jag får min anställning.

Av Mikaela Billström - 7 december 2009 15:01


Den här Classy Chanel väskan har jag länge funderat på att köpa.


Det blir nog min nästa kärlek   ...


  

Av Mikaela Billström - 7 december 2009 14:33

Tjingeling!


Igår kväll kom Tina hit för att fixa håret. Vi färgade det mörkt med ljusa slingor sedan satt vi i en förlängning. Jag brände mig på armen med keratinvax tången så jag har fått ett jätte äckligt sår som säkert kommer att bli ett ärr med tiden. 

Urscha.


Idag var jag in och träffade min mentor för sista gången. Hon berättade vad jag hade fått för betyg i dom tre sista kurserna som jag hade lämnat och jag blev super glad när jag fick reda på att jag hade fått MVG i utvecklingsstörning också. Etiken och geratriken fick jag bara VG i men jag hade inte lagt ner speciellt mycket tid i det så jag hade inte förväntat mig ett högre betyg än VG. Är super nöjd att jag bara har fått Vg och MVGn i alla ämnen, jag har aldrig varit någon pluggis och har knappt haft G i ämnerna när jag gick gymnasiet.


Efter samtalet med min mentor åkte jag till Freesks för att äta lunch med Micke på bigboy.


Nu måste jag springa.Uppdaterar mer lite senare.


challeme     

Mammas lilla Balle.

Av Mikaela Billström - 6 december 2009 19:10


        




Av Mikaela Billström - 5 december 2009 18:25


Fy fan, vad stressigt allt har varit på sista tiden. Men nu till veckan hoppas jag på att det lugnar ner sig lite. Ska ringa bemaningen nu på måndag så ska jag börja jobba igen. Ska söka lite nya jobb också men det känns inte som att det är någon panik eftersom jag har några ställen som jag ströjobbar på just nu.


Igår hade vi examen. Jag och tre andra tjejer ur min mentor grupp hade tagit på oss att köpa en present till våran mentor eftersom ingen annan hade tagit tag i det.

Vi köpte ett presentkort på maskrosen och köpte en blomma. Vi sa till alla i våran mentor grupp på morgonen att alla som vill vara med får det och om det skulle vara nån som inte har pengar så får den personen vara med ändå.

Då var det en viss person som dömer ut allting och kallar våran present opersonlig och att det var så dyrt att lägga 60 kr var till en present mm mm. Jag är i regel en lugn och sansad person men det bara brann inom mig. Här tar vi fyra tjejer tag i det på sin fritid och försöker vara snäll sen får man bara skit. Om vi ville köpa en fin present till våran mentor ska vi inte få göra det då?dom hade ju kunnat köpa en egen?

Jag sa till henne "vad har ni ordnat själv då?" Gud, jag var så upprörd och det förstörde hela dagen.


När jag kom hem fick jag världens finaste blommor utav gubben och ett jätte fint brev. Mickes mamma kom även hit med blommor ifrån hon och Mickes pappa, en jätte fin prydnads blomma som man kan tända ett ljus i. Hon hade även med sig en blomma ifrån Maria och Jörgen som också var super fin. Blev jätte glad att dom tänker på mig. Senare på kvällen kom mamma och pappa med en blomma dom också, en jätte fin blomma som min pappa hade valt ut.


Jag Micke Mamma och Pappa gick bort på Opalen igår kväll och hedrade Nathalie.

PÅ hennes födelsedag den 4 december varje år delas stipendium ut från hennes fond men i år var det sista gången. jane och Kjell har valt att lägga ner fonden för deras "sorgetid" är över och dom vill börja på ett nytt kapitel. Dom avslutar med flaggan i topp , säger dom.




Nu kommer snart Helene och Sara. Vi ska förfesta hos Peter med några andra killkompisar. NU SKA JAG FIRA ATT JAG HAR TAGIIIT MIN EXAMEN. Finally.


Nu måste jag göra mig iordning.


Ha en underbar lördags kväll.


 


Mina fina blommor. Tack till alla som grattade mig igår.




 


Mamma och Micke på opalen.


 

Min kära Pappa.



 


Dom som fick stipendium.




 

Chanel ligger i pappas famn




 


:)


 


Tände ett ljus för Natta igår kväll..



 

Har gett mamma manikyr.



 

Min outfit tills ikväll.




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards