Alla inlägg under juli 2010

Av Mikaela Billström - 26 juli 2010 21:18


Hej mina fina!


Jag vet att mina uppdateringar inte har varit dom bästa på senaste tiden men tiden räcker helt enkelt inte till. Jag jobbar nästan varje dag och sen Micke gjorde illa sig så är det en massa saker här hemma också. Han kan ju inte göra så mycket längre så jag fungerar som hans högra hand.. Jag behöver lite ventilation känner jag,. Jag skulle behöva få vara ledig ifrån jobbet i två dagar och bara vila upp mig för det behövs verkligen.


Det är så mycket som jag skulle ha gjort, ringa vänner och släktingar, ringa försäkringsbolaget, ta med hundarna på en lång promenad, åka till sjukhuset, fixa en ny försäkring, osv. Jag vet inte vad det är med mig med orkar finns inte, helt enkel.


Och det ger mig sjukt dåligt samvete.. Innan jag ska sova ligger jag och tänker på allt som jag inte har gjort och borde göra och det resulterar i usel sömn.. Såklart.


Men nu ska jag inte sitta här och beklaga mig utan jag ska härda ut den här långa arbetsveckan och till helgen är jag äntligen ledig, i två hela dagar. Det blir balsam för själen..


Ska göra en tidig kväll ikväll så kanske jag vaknar upp imorgon pigg och fräsch.


Xo M



 


Av Mikaela Billström - 25 juli 2010 17:58


Idag är det ingen bra dag. Jag hade nästan glömt hur det är att ha en riktigt bakfylla, det skulle ju bli en lugn kväll igår så vad hände?Jag vet ärligt talat inte..


Måste gå och kolla efter min mobil som troligen ligger ute i bilen men jag orkar inte. Ska prova med att ta en dusch så kanske jag vaknar till. Imorgon ska jag jobba så då måste jag vara pigg och fräsch inför en 55 timmars arbetsvecka.


Jag som skulle hitta på en massa grejer idag på min enda lediga dag...Tss, det gick ju bra.


Av Mikaela Billström - 25 juli 2010 14:16

Hej mina fina!!


Igår efter jobbet kom Helene, Jessie och Sara hit för en fördrink innan vi skulle ut. Tror jag knäppte lite bilder som snart kommer upp. Jag är lite seg just nu så jag återkommer när jag har piggnat på mig.


Av Mikaela Billström - 25 juli 2010 14:11


"Det finns inga fula kvinnor - Bara lata"


Det kanske låter fult men jag tycker det ligger väldigt mycket i det. Även fast man inte har haft tur med sina gener så kan man alltid vara fräsch,.

Av Mikaela Billström - 23 juli 2010 12:34



Grattis Henrik Zätterberg.. Idag gifter du dig med Sveriges kanske fräschaste tjej.. Du har tur du..






  

Av Mikaela Billström - 22 juli 2010 21:20


Det är en mening med allt. Der var helt enkelt meningen att jag läste schemat fel imorse och att jag byte pass för att slippa jobba kvällen. Precis efter jag skrev mitt föra inlägg ringer Micke ifrån jobbet och berättar att han har ramlat och slagit sig väldigt illa. Jag och Hasse åker in och hämtar honom på jobbet för att köra honom till akuten. En branman hade hjälp honom på jobbet att lägga armarna i en slunga. Efter några timmar på Sundsvalls sjukhus fick vi veta att han hade flera olika sprickor i armarna, främst överarmarna, 


Han är sjukskriven i tre veckor nu och har en väldig smärta.. Han kan inte röra armarna så det blir enhel del pass upp ifrån min sida..


Men är man undersköterska så är man..   



  

Av Mikaela Billström - 22 juli 2010 08:18


Åh, jag borde verkligen ha en lapp i pannan där det står "blåst blondin, prata inte med henne". Jag vaknade kvar över sju av att Micke skakar om mig. Jag får panik, springer in i badrummet och beklagar över mig själv hur fan jag kunde sova över. Jag hade en kvar på mig att ta mig till jobbet och jag skulle även ta en promenad som tar säkert sju min. I vanliga fall måste jag ha ungefär 45min på mig på morgonen så du kan ju tänka vilken panik jag fick. Micke gick upp tidigare och körde bort mig till jobbet så jag kom inte så himla sent, kanske fem minuter ungefär. Jag pustade ut när jag kom till jobbet, gick in i köket tog ett glas juice och gick in till vårat grupprum. Jag skulle precis ta fram min tes för dagen då jag upptäckte att det står 16:45-21:45. Jag skulle med andra ord jobba kvällen, hur kunde jag missa det?Jag som har saker planerade idag, ska bla titta på ett hus som jag har lagt ett bud på.  


Jag har kollat med en annan tjej som kan ta mitt pass så jag blir ledig idag. Skönt med tanke på vilken jävla huvudvärk som jag har dragit på mig.. Mår dessutom lite illa, vet inte om det beror på stressen eller inte.


Ne, nu ska jag krypa ner under täcket..




      

Av Mikaela Billström - 21 juli 2010 21:51

öger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Trött men glad
Favoritgodis: salta
Är det nåt du absolut inte äter: ananas och lök
Kläder just nu: hotpants och linne
Musik just nu: ingen
Vad sa du senast: Vilken lirare..
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då:svårt att bestämma mig
Sommarplaner: Jobba,. Har precis varit på en utlandsresa så nu stannar jag hemma till hösten.
Fisk eller badkruka: badkruka..Ialf i Sverige.
Saft eller alkohol: Vilken fråga, saft såklart ;)
Hur många kuddar sover du med: oj, säkert 10 stycken
Favoritväder: Soligt såklart
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: dator med uppkoppling, mina handväskor och en bra sol lotion
Spelar du nåt instrument: Gud nej..
Morgon- eller nattmänniska: är en riktig nattuggla. fy för tidiga mornar innan kl 10
Sparare eller slösare: haha slösa, men har blivet mycket bättre det senaste åren
Bästa film: Min stora kärlek
Tror på liv på andra planeter: Nopp 
Kommer du ihåg din första kärlek: såklart
Älskar du henne/honom fortfarande: Hell no..

Har du några homosexuella vänner: har haft iaf, men har inte hållit kontakten
Tror du på mirakel: ja, såklart att jag gör
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Om man har ett bra förhållande så, Ja..
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, jag är väldigt tolerant 
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 1..kanske möjligen 2
Bio eller promenad: Promenad på sommaren och bio på vintern
Är du kittlig: Jag är sjukt kittlig
Snarkar du? Nej
Stjärntecken? Kräfta
Rädd för insekter? Inte särskilt 
Äckligaste insekten: mygg
Största svaghet: Alldeles för snäll..
Det här är jag bra på: Ta hand om andra människor
Bästa bok? Jag är mer en film-tjej..
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
 Läsa folks tankar
Vad vill du jobba som? Make up artist, fot terapute eller läkare
Chips, morötter eller godis? Godis
Pizza eller hamburgare? Hm, hamburgare..
Skriver du dagbok? Jag bloggar ju uppenbarligen ..
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Redan gjort, tyvärr..
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) för tillfället stökigt, mena nanrs gillar jag ordning och reda.
Gungar du på stolen? Nej
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? ja
Vilken hand håller du gaffeln i ? höger
Är du rädd för blod? För att jobba med det så är jag väldigt rädd..men det börjar ge med sig lite nu..
Saltar du på maten? haha, om jag gör. Mamma skällde på mig ofta som liten..
Gillar du att sjunga? Ja, även fast jag inte kan..
Anser du att du är stark? Guud Nej.. jag ä svagast i stan
Brukar du sola? Japp
Vad gör du om du får hicka? Dricker vatten
Röker du? Nej
Snusar du? Nej
Kaffe, te eller inget? Inget
Har du en besatthet? Många

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards