Direktlänk till inlägg 21 september 2010

SD

Av Mikaela Billström - 21 september 2010 22:24


Herregud, hela Facebook är som en stor debatt. Fattar inte varför det blir ett sånt liv. Jag pratade med en vän för någon kväll sedan och han berättade att det var flera stycken som hade tagit bort honom som vän pga av att han röstade på Sd. Vart fan är demokratin ?


Det är som om man har rätt att vräka ur sig vad som helst till dom som har röstat på sd, så som "Du är ju rasist" och "Du vill ha Sverige tillbaka till 50-talet, grattis". Alla har sin egen åsikt och det får man fan respektera. Jag tror det skulle bli himla livat om någon som röstade på sd skulle säga till en sosse att " Du röstar endast på sossarna för du är en bidragslyftare".


Det jag menar är bara att alla tycker olika och man röstar för vad som är bäst för sig själv, alla har ju olika livssituationer och det får man leva med.


Jag är inte för Sverigedemokraterna, inte alls. Men jag kan ärligt talat säga att en del punkter som dom har är vettiga så jag förstår att en del människor röstar på dom. Alla partier har jätte bra resonemang på en del punkter medans på andra punkter är det som att välja mellan pest eller kollera.


Nog om detta. 


Nu ska jag titta på en film och äta en massa godis. Jag och min älskade Linen ska ta en morgon promenad runt elljusspåret imorgon bitte. Jag känner mig sjukt hurtig när jag får promenera med henne   Sedan på eftermiddagen ska jag jobba på Uttern, var några månader sedan men det ska blir kul.


Trevlig kväll




 
 
Ingen bild

skeptiskt

22 september 2010 01:02

Hmmm...du skrev ju förut att du inte visste va du skulle rösta på...sen rösta du på M..hahaha...passar inte riktigt dig kanske, o sen dessutom skydda en sverigedemokrat...? ok...Smart tjej!!!? Vakna upp....

Mikaela Billström

24 september 2010 16:32

Vakna upp?skyddar jag sverigedemokraterna? Jag tyckte jag skrev att jag inte är för sverigedemokraterna, eller?Den enda jag skrev var att jag tyckte att dom hade någon poäng, lite skillnad kanske.. Den dagen då du står för vad du skriver och vågar lämna ut ett namn så ska jag ta din patetiska kommentar på allvar. .Och föresten, varför passar inte Moderaterna mig?Ge mig en enda anledning?jävla pajas..

 
Ingen bild

sis

24 september 2010 17:56

Meningen med en blogg är vell att man skriver vad man själv tycker och tänker?! Inte för att tillfredställa idioter som skriver kränkande kommentarer? Undrar vem som ska vakna upp egentligen? Tjejen som sitter och trycker bakom en skärm med anonymt namn eller Mickan som står för det hon tycker?

 
jennifer

jennifer

24 september 2010 21:20

Haha.. Det var inte jag som skrev förra kommentaren men här är iallafall några exempel:

Högerns meritlista

• 1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
• 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
• 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
• 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
• 1921: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
• 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
• 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
• 1927: Nej till folkskolereform.
• 1931: Nej til sjukkassan.
• 1933: Nej till beredskapsarbete.
• 1934: Nej till a–kassa.
• 1935: Nej till höjda folkpensioner.
• 1938: Nej till två veckors semester.
• 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
• 1946: Nej till fria skolmåltider.
• 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
• 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
• 1951: Nej till tre veckors semester.
• 1953: Nej till fri sjukvård.
• 1959: Nej till ATP.
• 1960–talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC.
• 1963: Nej till fyra veckors semester.
• 1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.
• 1973: Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63.
• 1974: Nej till fri abort. Den 29 maj 1974 röstade riksdagen ja till fri abort, vilket resulterade i den svenska abortlagen som låter kvinnan själv besluta om abort upp till den 18 graviditetsveckan. Moderaterna röstade nej.
• 1976: Nej till femte semesterveckan.

http://jempis.blogg.se

Mikaela Billström

25 september 2010 20:16

Kolla på årtalen på den så kallade merit listan. Skulle vara kul att se en liknande meritlista för andra partier under samma årtal.

Jag är inte speciellt insatt i politiken men jag är rätt övertygad om att alla politiska partier i Sverige har saker i sitt bagage som dom inte är speciellt stolta över. Med tanke på att denna lista är över hundra år gammal så känns det ganska ovidkommande nu år 2010. .Men tack för upplysningen.

Vad menar du med högern?Är det Sd, moderaterna eller kanske folkpartit du syftar på?vart drar du gränsen för högern?

Jag respekterar hur du och alla andra röstade. Det jag ville få fram var att Sverige är lever i en demokrati och alla har sin åsikt. Jag personligen skulle inte lägga min röst på Sd eftersom jag inte vill stödja dom. Jag röstade på moderaterna eftersom det gynnade våran familj mest.





 
jennifer

jennifer

25 september 2010 22:02

Moderaterna genom tiderna :D

http://jempis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Billström - 23 april 2014 13:43


Hej mina fina!   Jag har en liten bloggpause nu, har ingen lust att skriva helt enkelt men ni som vill får gärna följa mig på min instagram Mikaelans_ heter jag där .    Jag kommer snart tillbaka.   All kärlek till er     ...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 20:02

Härliga Fredag!   Imorse kom syrran hit och vi bestämde oss för att åka in på stan och kolla lite men innan vi åkte gick vi bort till lekparken där Tessan och Wille var och lekte. Vädret var helt fantastiskt och man känner verkligen att våren lig...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 19:56

När älsklingen kom hem så hade han presenter med sig till mig och musslan        ...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 20:12


  Uppdrag granskning går just nu på SVT och dom tar upp fallet om Christina Hedlund som åkte till Polen för att göra en bröstoperation. Kliniken som utförde operationen var en skandalklinik och Christina är nu skadad för livet, hon är ett "vårdpake...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 12:17

 .. Som den sämsta mamman jag är så glömde jag helt bort att Mira hade tid hos BVC idag.. Vi satt hemma och åt lunch och då slog det mig att FAAAN.. Marlene som är hennes bvc sköterska gav oss en ny tid och sa att det inte var någon fara då det är så...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards