Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Mikaela Billström - 24 februari 2010 14:49

Min kära vän Carro önskade sig en tidsmaskin i julklapp. Jag hoppas att hon fick en för jag behöver verkligen låna en nu..


Jag grubblar så himla mycket just nu. Skulle helst vilja sätta hjärnan (och hjärtat också för den delen) på viloläge. Bara för en liten stund iallfall..







Av Mikaela Billström - 24 februari 2010 02:05

Jag tipsade er om en bok som hette "Livet kan inte vänta" minns ni den?


Den handlar om tre tjejer, Hanne, Sabina och Ulrica. Dom har en sak gemensamt - en obotlig och väldigt elak cancer diagnos. I boken berättar dom om hur dom försöker få ut det mesta utav varje dag, hur alla läkarbesök är, hur deras familjer mår och även deras beslutsamhet att få fortsätta leva.


Hanne dog innan boken hann publiceras, Sabina dog för ca nio månader sedan och bara för några dagar sedan dog Ulrica. Jag blev så ledsen och frustrerad när jag gick in på hennes blogg idag och upptäckte att hon hade somnat in. Hon var ju sist kvar så nu känns det lite konstigt.. Livet är sjukt orättvist..


Jag känner så klart inte dom här tjejerna men efter att ha läst boken och följt deras bloggar intensivt så känns det i hjärtat..


  


Ulrica Sabina och Hanne.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards