Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Mikaela Billström - 28 februari 2010 15:28


Idag i st står det om ett sjukhem i Timrå komun som kommer att drabbas utav nedskärningar. Dom boende får endast förtära två koppar kaffe, två dl mjölk och ett frukostbröd per dag till frukost. 


Dom här människorna har slitet och jobbat hela sina liv för att senare hamna på ett ålderdoms hem där det mest liknar ett förintelseläger. Är det konstigt om dom blir sjukare och dra på sig mer sjukdomar pga av viktnedgång.. Och om dom blir sjukare är det ju knappast ekonomiskt för kommunen?


Jag blir så himla förbannad. Jag får rysningar av bara tanken att te.x en dag skicka mina föräldrar på ett ålderdomshem där dom behandla vårdtagarana så här.

Jag skulle inte kunna slappna av utav vara hos dom varje dag och fylla upp deras kylskåp för att veta att dom får i sig bra med mat.


Vad kommer här näst? Får dom bara gå på toaletten en gång mer dag?, får dom snyta sig med samma papper i en vecka?  stänger dom ner elementen?


Det kommer förmodligen bli bättre snart när den värsta krisen är över men tänk på dom som är gammal just i det här ögonblicket och hur deras sista tid blir tack vare att någon politiker har bestämt att inom vården är det bara att ta pengar, dom klarar sig alltid.


Det stora felet är nog att personalen inte säger ifrån, även fast dom går på knäna så jobbar dom fortare och vårdkvalitén sjunker.

Jag vet hur det är med tidspress men man får aldrig låta det gå ut över den tredje parten, dvs vårdtagarna/patienten.


Vart går alla skattepengar om dom nu "tvingas" ta pengar utav dom svagaste?





Det är fan inte humant!!

Av Mikaela Billström - 28 februari 2010 14:48

Jag har ett bra tag haft ögonen öppen efter en svart oversize kavaj. Jag hittade en ifrån acne men jag är lite osäker på att lägga 3000kr för en kavaj som jag senare donerar till Micke.

MEn idag surfade jag runt lite och hittade den här kavajen och den kommer faktiskt ifrån kappahl, en affär som jag aldrig brukar shopa ifrån.


Men man kanske ska ge kappahl en chans och inhandla den här kavajen - 


  


Fast jag tror jag väntar tills på fredag och tittar runt lite mer i storstaden och ser vad dom har att erbjuda i kavaj väg.


Men visst är oversize kavaj stilen en hit?Men ett par leggings till och ett par schysst klackar. Däremot tror jag att jag aldrig kommer att ha kavajen öppen och vissa bhn som är så trendigt nu. MEn man kanske kan kombinera det hela och ha en korsett under?


En fråga om jag ska ställa Elin Kling?!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards