Alla inlägg under september 2010

Av Mikaela Billström - 18 september 2010 14:22


Hejhej!


Har väntat hela förmiddagen på att åka in till stan men nu blev det inställt. Vad gör man då?Ska städa lite här hemma iallafall sedan ska jag nog åka hem till mamma och pappa och hämta en kista som jag har fått. Den kommer att bli helt fab i min hall alltså   

Ska måla den vit så det blir det "gammalt mode" över den.


Ska sätta på Helenes  -90 tals skiva som hon glömde här. Då blir det nog lite lättare att dra omkring dammsugarn,.


Ne, måste fixa håret nu sedan blir det städning.. Roligt Lördags nöje?


Av Mikaela Billström - 17 september 2010 21:21


Jag har blivet sugen på att skaffa en gubbklocka. Ni vet "Granpaps pocket watch"?Såg en tjej på stan som hade en sån som halsband och det såg riktigt schysst ut. Var hem till pappa i början på veckan och gick igenom hans klockor och hittade en riktig goding.



    



Vad tycker ni?Ska klockorna stanna i farfars byrålåda eller är det en hit?

Av Mikaela Billström - 17 september 2010 21:12


En ny höst väska är vad varje kvinna behöver. Har därför valt att dela med mig av en goding som ni garanterat kommer att fånga blickar med på stan. Väskan är från LV´s nya kollektion och heter "Louis vuittion monogram eclipse mini-pochette".


Den är så himla underbar.. Jag vet vilken affär som jag måste uppsöka när vi åker till Stockholm om några veckor..




6900kr 


Kan tyvärr inte beställas från Lv´s hemsida pga av att dom inte levererar till Sverige av någon konstig anledning. Men på stureplan i Sthlm har dom en butik men hjälpsam personal.

Av Mikaela Billström - 16 september 2010 14:04

"Tragedin i vårt liv ligger inte i att aldrig uppnå våra mål.

Tragedin är att inte ha några mål att uppnå

Det är ingen katastrof att dö med dina drömmar ouppfyllda

men det är en katastrof att inte drömma

Det är ingen undergång att inte kunna fånga dina ideal

men det är en undergång att inte ha några ideal att fånga 

Det är ingen skam att inte nå stjärnorna , men det är en skam att inte ha några stjärnor att sträcka sig efter

Inte misslyckande men att sikta lågt

Du ska drömma stort, omöjliga drömmar, drömmar som kommer att skapa en förändring.

Lämna efter dig ett arv och en dröm som är din anledning att komma till den här världen"



Läste precis den här dikten som en kille ifrån min grundskola har skrivet. Tyvärr så gick han bort i cancer för några veckor sedan. Så himla tragiskt. 



Av Mikaela Billström - 16 september 2010 13:02


Imorse gick jag till affären för att köpa frukost. Utan smink, skitigt hår och med fula kläder. vad händer?Jo, en journalist ifrån ST vill ställa några frågor till mig. Jag säger tack, men nej tack. Men hon tjatar på och jag gick med på det, snäll som jag är. Hon frågade vad jag skulle rösta på. Ja, vad ska jag svara?Jag vet ju knappt vilka som styr Sverige idag. Jag sa att jag inte hade bestämt mig ännu. När jag ska gå därifrån så tar brudjäveln upp en kamera och knäpper kort på mig innan jag hinner reagera. Vad gör du?frågar jag chockerande. Ja, men vi måste ha en bild till tidningen.. 


Varför ska just det hände när man ser ut som ett jävla fågelbo i huvudet?


Just my luck..

Av Mikaela Billström - 16 september 2010 12:09


Den här dagen känns tung. Det finns en sak som tynger mig och idag har allt det kommit över mig.. Jag är glad att jag är ledig denna dag så jag bara kan ligga hemma och tycka synd om mig själv. 


Var in med Charls imorse till veterinären och det gick bra, förutom att han började bråka med en anstaff . Charls vet nog inte hur liten han är egentligen.. Iallafall, vi hittade ett blåsljud på hjärtat och knölen som vi sökte vård för var troligen en inflammation som vi ska försöka bota med lite medicin, Vi ska tillbaka i slutet av månaden och göra en undersökning igen och då får vi se. Om inte knölen är borta då ska vi söva honom och ta prover. 


Har varit mycket utgifter denna månad. Micke har varit på sjukhuset/sjukgymnasten ett flertal gånger, tandläkar besök två gånger och nu veterinären. Just veterinären har en tendens att blir dyrt.. Men men man ska inte klaga, jag skulle göra och ge allt för mina små odjur..


Nu ska jag lägga mig under täcket och titta på Twilight.. 


Av Mikaela Billström - 15 september 2010 15:30


Jag har suttit som ett kolli hela dagen och bara slöat framför tvn. Jag har ingen ork till någonting känns det som. Ska iallafall kasta på mig lite kläder nu och lägga på en snabb make sedan blir det raka vägen in till Veterinärhuset (Som för övrigt har dom absolut bästa veterinärerna i Sundsvall). Efter det ska vi in till Maria och Jörgen och fika lite och lämna över en present.


Tjiiingeling


Av Mikaela Billström - 14 september 2010 18:09


Såg precis att Charls var svullen på ena sida utav käkbenet. Jag kände och klämde lite och det var som en liten svullnad så jag måste in till veterinären imorgon och kolla upp det. Så himla typiskt, det får inte vara nått allvarligt.. Mammas lilla älskling   



  



Micke har varit hos tandläkaren idag igen, han är lite bedövad fortfarande så jag hoppas att han får i sig lite mat. Ska fixa lite tacos nu sedan blir det Idol :)Gud vad jag längtar tills Fredagsfinalerna där igång och vi ska till Stockholm och titta. Har blivet lite av en tradition nu    

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards