Alla inlägg under februari 2010

Av Mikaela Billström - 16 februari 2010 11:12

Tjingeling!


Vart en sen kväll igår. Tror vi somande runt fyra på morgonen efter allt vårt filmtittande.

Hade ställt klockan på 09:30 idag för en tjej skulle komma och kolla på vårat matbord+stolar. Hon skulle ta en funderare några timmar så skulle hon höra av sig lite senare. Jag hoppas att hon tar det så vi blir av med det, just nu står bordet i våran hall så man får stryka sig förbi varje gång man ska gå in till köket. Tur att vi har en onormalt stor hall.


Micke är ju ledig idag så vi tänkte ta en promenad ute i det fina vädret.

Jag känner mig så mycket piggare nu för tiden och det har jag nog solen att tacka.

Man tar tag i saker som man tidigare inte orkade med.


  


I kväll ska jag jobba igen..Jag får härda ut för det är den sista kvällen denna vecka (i  hope) Imorgon jobbar jag bara till tolv.


Jag och Mamma ska nog åka och hälsa på mormor i morgon och sedan ta med henne in till stan där hon ska hälsa på Clarence. Har dåligt samvete att jag inte har hälsat på mormor sedan jul.. Jag vet att jag borde åka upp till henne efter jobbet eller att jag åker dit någon helg men då är det alltid något annat som ska göras sedan glömmer jag bort mormor..


Men imorgon ska jag göra ett nytt försök att hälsa på dig, min fina lilla mormor..


  

Mamma och mormor på blomster handeln.



Nu ska jag titta på topmodel sedan blir det en långpromenad ute i det underbara vädret.



  




Av Mikaela Billström - 16 februari 2010 01:58



Av Mikaela Billström - 16 februari 2010 01:45




När jag växte upp hade jag en bästa vän  som hette Emelie. Vi gjorde allt tillsammans.

Idag när jag kollade efter några nya filmer såg jag den, filmen som var våran favorit film när vi var 12-13 år. Vi älskade den här filmen och såg den säkert 20 gånger så det är med nostalgi och spänning jag ska se den nu ännu engång..



  




Micke har åkt på statoil och ska köpa hem lite gott. Vi sruntar i att klockan är 1:50 på en måndags natt för vi ska inte upp tidigt imorgon..


Ni missade väl inte Glamourama ikväll?Jag bara älskar att följa Petra, Michaela och Annas storstads liv i Sthlm. Jag blir till snudd på avundsjuk, men vilket tjej blir inte det?Helt ärligt?


  




Jag vill också bo i en storstad...

Av Mikaela Billström - 15 februari 2010 15:33

Här sitter jag och väntar på att klockan ska slå halv fem så jag kan gå bort på jobbet.

Jag hatar att jobba kväll, man sitter en hel dag och väntar på att ska gå och jobba. Man tar inte tag i någonting alls. Jag vet att jag borde värma på pannkakorna som ligger i frysen så jag inte är hungrig ikväll men jag orkar inte..


Det krampar och drar i min magen, känner på mig att det kanske är fröken röd som är på ingång. Jag ber till gud att hon inte behagar att komma medans jag är på jobbet för då blir det grymt tufft.. Men med min tur så..


Ne, nu måste jag åta något innan det bär iväg till jobbet..


Trevlig kväll på er..


  

Av Mikaela Billström - 14 februari 2010 18:36

Har nisett filmen The backet list?Om ni inte har gjort det så rekomenderar jag er starkt att göra det. Filmen är helt fantastisk.


Jag och Micke sitter och titta på filmen just nu. Jag både gråter och skrattar på samma gång.



 


Idag har vi varit runt med alla hjärtans dag tulpaner till mina och Mickes föräldrar. Klockan åtta hämtar mamma och pappa oss för då ska vi på bio.




Av Mikaela Billström - 14 februari 2010 13:20

Ska man lyssna på ica Stig när han säger att Alla hjärtans dag är ett påhitt av alla inom handels för att dom ska få sälja mer eller är det en dag som man berättar för sina närmaste hur mycket man älskar dom?


Jag kanske är lite naiv men jag tycker om alla hjärtans dag..Det är nått speciellt, inte just för att det är den 14 februari/alla hjärtans dag utan för att vi brukar göra något fint utav den här dagen. Föra året drack vi champange och åt jordgubbar doppade i choklad och annat gott. Sedan masserade vi varandras fötter och ryggar. Efter det åkte vi in på stan och åt en fin middag på brandstationen och sedan vart det en bio. En jätte fin dag som man bara ägnar åt varandra..


Imorse väckte Micke mig med att ha gjort frukost på sängen. Han hade varit på affären och köpt en massa gott. Fick blommor också ett fint kort som han hade skrivet.

Ikväll ska vi gå på bio och se Wolfman. Vi skulle se the velantine men det gick fel tid.


Nu ska vi åka mina svärföräldrar och ha en alla hjärtans dag fika med dom..



Ha en bra alla hjärtans dag.


        

Av Mikaela Billström - 13 februari 2010 22:17

   




 



 



 




    



 



,   



Av Mikaela Billström - 13 februari 2010 19:19

     




Jag skulle ge dig

allting du pekar på

men bara när du inte hör

vågar jag säga så



Jag kan inte ens gå

utan din luft i mina lungor

Jag kan inte ens gå stå

när du inte ser på

Och genomskinligt grå

blir jag

Utan dina andetag..


Min klocka har stannat

under dina ögonlock

fladdrar drömmarna förbi

inuti är du fjäderlätt och vit


Och utan ett ljud

mitt hjärta i din hand

har jag tappat bort mitt språk

det fastnar i ditt hår



Jag kan inte ens gå 

utan din luft i mina lungor

Jag kan inte ens stå

om du inte ser på

Och genomskinligt grå


Vad vore jag

utan dina andetag?






Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards